Fiberhusk

När man äter LCHF måste man ju självklart utesluta mjöl, vilket inte är så roligt alla gånger. Två gånger har vi prövat att laga mat med fiberhusk och ägg i fast det egentligen ska vara mjöl, pizza & tacobröd. Pizzan tyckte jag var helt okej just då, men nu så har jag ångrat mig (?!), jag kommer aldrig mer göra om det. Jag hittade ett enkelt recept på tacobröd igår också, testade det idag. Inte för att vara negativ nu, men tänk er att ni rullar in er tacofyllning i en pannkaka med lite paprikakrydda i, MUUUUMS. NOT! Sladdrig, tjock och jävlig blev den, sur blev jag. Det blir inte bra att byta ut mjöl, olja och vatten mot ägg, grädde och en mks fiberhusk. Nu har jag försökt två gånger och jag gör det inte igen.

Ni som däremot tyckte att det lät gott kan ju testa laga dessa tacobröd:
2ägg, vispas rejält medans pannan blir het.
Sänk tempraturen på spisen rejält (Jag hade 3 av 9)
Häll i 3 msk grädde
1 msk fiberhusk och
1/2 tsk paprikapulver eller annan valfri krydda.
Stek ca 3-4 min på var sida med lite smör i pannan. Ät.
Detta var ett recept på ett tacobröd, vill man göra flera är det tydligen bäst att vispa ett itaget.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Anne (Från Facebook)

men hanna..lchf pizzaan är ju jätte god...tortillan har jag däremot inte provat..

2012-05-17 @ 20:52:24
Postat av: Hanna (Från Facebook)

Nä, sladdrig å ja, inte alls god! Jag gillar knaprigt! ;)

2012-05-17 @ 20:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0