Fronda - Mycket

Hej, vill du jämföra ditt liv med mitt?
Vem som har det bästa? Vem som är lyckligast?
Det går inte, vår lycka känns olika, för dig kanske lycka är frisk luft, för mig är lycka att få komma hem tryggt varje dag och ha en familj vid min sida. För mig är frisk luft ingen lycka, det är standard. Något som alla har, tror jag. Eller, jag vill tro kanske jag ska säga.

Ibland undrar jag vad jag är för människa att gnälla när Wenja kissar på golvet, när någon ingen har gjort något i tid eller när jag inte får som jag vill. Men om jag tänker efter, visst fan har väl jag rätt att gnälla på vad jag vill? Även om det finns andra som inte får känna min lycka? Även om de finns de som har det svårt?! jag har också haft det svårt, frågan är bara, vad är svårast? Ditt eller mitt?

Saker som hänt mig har förmodligen inte hänt dig, men du kanske mår sämre, även om din sak i samhällets mening räknas som mindre svår. Jag kanske har det värre än dig? har du tänkt på det?


Det är nu sitter och tänker, hur fan kan du tänka så? Hur vet du hur jag känner?! Precis, så är det. Vi kan inte jämföra våra liv, du kanske har mer pengar, jag kanske har mer böcker. Fler böcker kanske gör mig lyckligare medans mer pengar kanske gör dig lyckligare.
Just nu är jag gnällig, och det för att jag vet att jag kan gnälla, det kan alla. Jag är mycket, och jag vill ha mer.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0