Fronda - JagÄrSmart!!

Imorse på p3 pratades det om syskonrollen, är man till exempelvis är äldst i syskonskaran är man den som har mest ansvar och enligt min äldsta bror är man också smartast. Här på jobbet har vi haft många diskussioner kring detta samtalsämne, även om de personer som blivit ammade är smartare än de som inte blivit det. 
 Eftersom alla här på jobbet anser att (enligt forskning påstår de) den som är äldst är smartast och sen faller det mer och mer så att den som är yngst är osmartast. Jag är nummer fem i vår syskonskara hemma, vilket innebär att jag är något mycket mindre smart än vad mina syskon är. (Detta är enligt deras teori)
Men imorse fick jag chansen att höra om det verkligen stämde! Jag fick aldrig något riktigt svar på den frågan, men tydligen är det så att den som är yngst har många fördelar och är oftare "lite mer bortskämda" om man kan säga så.

Som yngsta syskon är man också mer äventyrligare och testar hellre på olika och nya spännande saker, bara för att man inte "vill gå i sina syskons fotspår". Kanske stämmer det, kanske inte. Men att jag skulle vara osmartare bara för att jag är yngst? Hmm, vadå, försvann mina hjärnceller till Christer bara för att han var först eller? Nu får någon fan förklara,

Jag är smart, så är det bara!




Så här roligt har jag! :)


Dålig bild, men så mycket grinade jag igår när jag hackade 3 lökar!! :¨(


Jag hade roligt på bloggen igår @ hotmail dot com


Det blev ett långt men ändå givande inlägg, så att personer som inte riktigt förstår att jag är smart förstår det. Blev det fel nu?!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, vi kommer absolut inte att flytta. Det är ju det som är poängen, nu tänker jag inte flytta nå mer.



PS. Du är en SMART tjej! ;)

2009-03-03 @ 15:54:56
URL: http://dummie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0