Fronda - Förbannelse

Tänkte idag faktiskt göra mig lite tid för att updatera er vad som hänt i mitt roliga, men mycket fundersamma liv. För tillfället är jag väldans arg (ovanligt, undra på vem?!) på min bror och hans käraste sambo.. Om jag egentligen har någon anledning vet jag inte riktigt, men i vilket fall verkar de inte riktigt vilja ha oss i Forsbacka som kattvakter. (Som ni redan kanske vet brukar jag vara kattvakt åt Christer & Saras katter, vilket vanligtvis brukade vara på Olles ansvar, men efter att det inte gick så bra för honom fick jag ta över.) Nu senaste gången kom min syster och hennes lilla familj hem från Norge och eftersom hon är gravid igen så passar det inte så bra ifall hon inte sover i riktig säng OSV, så hon skulle sova hos Christer och Sara, plus ta hand om katterna. Vad jag fick veta efter någon dag var att de tydligen hade sovit hos Olle och Karin och inte alls tagit hand om katterna, så jag och Jögge åkte dit och sov där, åkte hem över nyår och åkte sen tillbaka. Någon dag mot slutet ringer Christer och Sara mig, något upprörda över att Olle och Karin sagt att vi inte alls varit där och tagit hand om katterna.. Varför undrar jag? Varför? Är det bara för att de sumpade sin chans med att vara kattvakter som de helst inte ser att jag gör det bättre?! Jag är arg på Olle också för att vi behöver ena kontrollen till Wii, vi vill nämligen spela de nya spelet vi köpte, men nej då.

För övrigt är hela julen klar nu, alla julklappar är utdelade och jag har fått alla mina. Jag fick en korg med massa godis, strumpor och trisslotter av hjärtat, men även parfym, trejde boken i twilight-serien, negellacksborttagning och hörlurarna från skullcandy. Av syster fick jag en tröja, stickad, utan armar från gina och ett jättefint halsband med uggla på! Otroligt glad över allt fint jag fått i jul!

Nyår firade vi hemma här med familjen,
alltid lika spännande ;)

Annars har vi väl bara kollat på chuck och mysat! Vad mer kan man begära av livet ute i vackraste Kågbo?! Jo, jag har förresten börjar läsa Ljudet av ditt hjärta också! Jag vet att jag borde gjort det tidigare, men av min rädsla för besattbet så har jag väntat!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Marika

Jobbigt dilemma du hade där..

2009-01-07 @ 11:33:13
URL: http://acesstome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0