När jag får semster

... 
Jag trodde nog aldrig att jag skulle skriva det här, eller ens tänka det, men.. När jag får semster, då ska jag koppla av, jag vill (skrev ska först, men suddade ut det, låter mer som ett måste än en vilja, ellerhur?) läsa mycket böcker och vill så ofta jag bara kan ta långa promenader med hundarna, vill ta med filt, bok, melon och lite musik i lurarna till stranden och bara låta tiden gå, jag vill gå på furuvik och se stiftelsen, uggla och mando diao, jag vill verkligen ha semster! Det är första gången sen jag var 16 år som jag är ledig på sommaren. Men.. Jag älskar mitt jobb och tycker inte om när kunderna tycker synd om mig för att jag jobbar en dag då det är strålande väder ute, så, jag har sagt att till mig kan man ringa om det krisar och någon blir sjuk. Jag vill gärna ställa upp!
 
Men vad jag längtar, jag längtar efter att få åka och hälsa på familjen precis när jag vill (eller ja, när dom orkar;), jag längtar efter glada glädjespridare, jag längtar efter iskall ramlösa ananas/lime, jag längtar efter långa cykelturer med Jörgen, jag längtar efter att få fota, jag längtar efter att få slippa ta något som helst ansvar över något annat än mig själv och mina sambosar, massor.
 
Så kommor nog min semester att bli!
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0