Tillbaka

 
Vi har varit hus(ägare) för några dagar. Jag längtar bara mer och mer efter att en gång få skaffa ett eget hus ute i skogen (nästan i skogen då, jaja, på landet!) någonstans. Det är perfekt för oss med hund, det är perfekt när man vill lyssna på musik utan att fundera när grannarna ska tröttna, det är perfekt när man inte måste smyga i trappen och det är jätteperfekt när man inte alltid måste möta folk strax utanför och dra på jordens fakesmile och prata om väder och vind, fast man egentligen bara vill gå in och vara i fred. Men snart så, vi håller koll, vi letar, funderar vad för typ av hus vi vill ha, hur mycket renovering vi kan stå ut med, vad eventuella kostnader för lagning av vattenledningar, vägar till huset och mögel kommer att kunna kosta oss. Men, en dag kommer vi att stå där, på vår alldeles egen gård. Det kommer att bli toppen! 
 
Nu är vi tillbaka i Forsbacka igen i alla fall. Grannarna slår nästan ihjäl varandra, de andra grannarna har kalas var och varannan dag och de tredje grannarna klagar på alla andra grannarna. Det är vardag här på Strandgatan! 
 
Semestern är slut. Jag kände mig inte jättepepp för jobb måste jag säga, men mer energi till jobbet har jag nog aldrig haft. Jag har förändrat, jag har fått ordning, jag vill så otroligt mycket. Jag ville mycket innan också, men nu har jag förutsättningarna som krävs för att genomföra det själv igen! Jag har lärt mig av mig själv att det bara är att köra, det blir bäst då! 
 
Jag är så otroligt duktig ja! Hasse säger att jag inte får glömma det, och det ska jag inte heller! 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0