Säljare

Visst, köttdisken blev väl okej, det enda problemet som är nu är att vår korvdisk, samt ostdisk är helt paj. Reparatör kommer imorgon. Än så länge får vi gräva i backar i kylen efter varor till kundern, men vad gör väl det, vi har bra kunder, det är värt allt besvär. Idag var jag inne i valbo på en klädaffär och stod å kollade bland plaggen, rätt som det är kommer en kvinna fram å frågar om vi har några helt valiga släta toppar. Genast börjar jag fundera, har jag sett några under tiden jag var inne? -näej, de har jag inte, för jag har inte kollat efter såna. Hmm.. Säger jag och kollar mig omkring efter toppar men säger till slut, det är nog bäst att du frågar hon i kassan och kastar en blick till den upptagna kassörskan, hon är nog mer haj på det som jobbar här, men vad var de för toppar mer exakt du letade efter? Svarta eller färgade? Ja, hmm, bärjar hon, helt vanliga i olika färger. Hon i kassan blir färdig med tidigare kund och rycker då in och hjälper till som tur är. Jag kunde dock gå därifrån med några goda ord från kunden om att jag var en riktig säljare. Jag är butikssäljare, sa jag, fast inte här. God natt!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0