Jag borde söka seriös hjälp!

Att försöka peppa och pusha andra människor är min grej, jag är inte riktigt för det här med att tycka att jag har all rätt i världen och bara mina sätt räknas, men däremot känner jag verkligen avsky mot människor som har så starka åsikter men så svagt inre att de måste trycka ner andra för de inte delar samma åsikt, något som är ännu värre är när jag dessutom kommer på de människorna med att göra precis tvärt emot sina egna åsikter som de dessutom trycker upp i andra människors ansikten mår jag riktigt dåligt. 

Jag älskar att diskutera, jag älskar att vi är olika, att vi gillar olika, att ingenting är rätt och ingenting är fel. Jag är dock helt övertygad om att det jag gör är rätt för mig själv, sen hur andra väljer att göra är helt upp till dom, jag kan inte avgöra vad som är rätt för någon annan, bara mig själv! 

Jag har i sista tiden valt att lägga mer krut på att försöka få fram mitt budskap om att man ska försöka sköta sig själv och sina egna business och strunta i andras, det har resulterat till att jag blivit konfronterad några gånger vilket jag älskar! Jag älskar att diskutera och utmanas av andra människor men något måste jag göra fel, för den som först hört av sig till mig och krisitsirerar mitt sätt att tänka vänder sedan på klacken och hävdar att jag är en person som alltid ska ha rätt hela tiden och som dessutom behöver seriös hjälp samt andra riktigt fula saker. Det stämmer inte utan handlar enbart om en egen osäkerhet hos den som skriver till mig, de hade inte väntat sig att jag kan tala för mina åsikter och stå upp för mig själv. 

Hade man vart trygg i sina egna åsikter hade man inte behövt klampa på någon annan för att få sina åsikter till ett högre värde. Jag svarar gärna upp för mina åsikter och gör väldigt klart för andra att det är just det, MINA ÅSIKTER, de är varken rätt eller fel, utan något som JAG känner och tycker bara, vilket jag precis som alla andra har rätt till. Vill man diskutera och argumentera med mig är man välkommen, jag gör det gärna på en vuxen och laglig nivå men jag accepterar inte att man är dum och använder sig av elaka saker för att komma åt mig, för det är verkligen det dummaste man kan göra, ju mer man försöker trycka åt mig med fula knep för att bevisa hur fel jag känner, ju mer stark blir jag av att genomskåda den som står mitt emot, ingen säker person behöver sådana metoder för att komma åt någon på djupet, en säker och trygg person har dessutom inget behov av att hävda sig gentemot mot någon som tycker annorlunda. 

Vad ni än gör, stå på er när någon kritiserar er på ett fult sätt. Känner ni något, låt er känna så! Ju mer rätt du gör för dig själv,  mer motgångar kommer andra att ge dig, det är inte för att du ska misslyckas, utan för att du, jag och vi ska bli starkare i oss själva och klara ännu mer! Det är en bra sak, en styrka! 

Vi kan alltid lära av varandra, men för att lära av någon krävs respekt och tilltro till den människan och det får man inte genom att elakt rata någon annans känslor, glöm aldrig det när ni ger er på andras tankar och känslor, var ödmjuk och visa respekt. 


Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0