Till vårt ofödda barn

Ingen har någonsin valt att få komma till världen utan det är ett resultat av någon annans önskan, så är det även med dig lille vän där inne i magen. 


På många sätt är världen kall och hård och jag kan aldrig garantera att du inte någon gång blir mobbad, känner sorg, smärta, ångest, blir hjärtekrossad, utsatt för våld eller någon gång känner dig värdelös. Av dessa anledningar tycker jag det känns hemskt att vilja sätta ett barn till världen, att för vår egen skull göra ett liv av någon som inte valt det själv, men vem är jag att tänka negativt eller inte ta ansvar för mina handlingar? 

Du, lille bråkstake som just nu går bananas i min mage, du är så önskad och efterlängtad efter både mig, din pappa och så många fler runt oss, och även om jag inte kan lova dig en fantastisk värld där alla är snälla och krig inte finns så lovar jag att ta mitt ansvar som mamma till dig, jag och din pappa kommer ge dig alla verktyg vi kan för att på bästa sätt få dig att förstå att du är värdefull och älskad, precis så som du är, att du aldrig behöver ändra på dig för vad andra tycker, vi kommer hjälpa dig förstå vikten av ansvar, att göra vårt bästa för att du inte ska låta någon varken trampa på dig eller köra över dig, att din röst är värd lika mycket som alla andras och att du ska respektera andra människor för de personer de är och att du ska få känna kärlek och omtanke bra mycket mer än den kyla och elände som finns bland oss. 

Jag är stolt att få bli din mor, att få dela dig med mannen jag älskar för allt i världen, han som gör mig lycklig och trygg, som får mig att våga bära dig, föda dig och vara din mamma. Jag ska göra allt för att vara en god mamma och även om jag ibland är rädd för att misslyckas vet jag att jag aldrig ger upp för något jag älskar! 

Vi längtar efter dig, massvis! 

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Fantomen den förskräcklige!

Det är vårat kärleksbarn!❤️

2017-09-09 @ 18:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0