Orättvist

Om bara några dagar har jag levt i 26 år, tänk vad tiden går fort. Jag kan egentligen inte påstå att åren gör mig klokare på något sätt, dock blir det mer påtagligt vilken orättvisa som finns i livet. 


Samtidigt som det är fantastiskt att leva så är det också fruktansvärt orättvist, de personer med störst hjärta tenderar ofta att vara de personer som får stå ut med mest elände och det gör så fruktansvärt ont att se fina personer som man dessutom älskar lida. 

Jag önskar jag kunde göra mer, jag önskar jag hade mer att ge, jag önskar jag kunde förmedla mer glädje och jag önskar jag kunde ta bort allt ont och göra allt gott, men jag är bara en helt vanlig människa utan den makten och vad jag än gör kommer det aldrig vara tillräckligt. 

Men vi alla kan göra något, så kom ihåg att vi behandlar varandra med respekt och kärlek, vi hjälper varandra så gott det går och vi får aldrig glömma att vi själva är värdefulla! 

Natti! 




Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0