hjärtklappning

Flera dagar med hjärtklappning under kvällstid, eller snarare när jag släpper allt och bara slappnar av. Det finns en skillnad på att vara fysiskt sjuk och att vara psykiskt sjuk. Vid fysisk sjukdom påverkas du mer negativt vid rörelse, vid psykisk är det vid stillsamhet och lugn de värsta symtomen tar vid. 

Jag är extremt känslig, trots att det är svårt att se det ibland. Alla känslor jag tar in väger jag på en guldvåg, gränsen mellan mina egna känslor är en skör lina, ena sekunden så otroligt stark och självsäker, nästa är jag full av förtvivlan och jag känner mig splittrad vid ett annars så enkelt val. 

Jag känner mig själv vid det här laget, jag vet vad det gör med mig att ta ett tufft beslut, men kämpa är och har länge vart min starka sida och därför äger jag alltid kraften att ta mig ur den värsta tiden av psykisk påfrestning. 

Känslorna jag har nu är tuffa, jag tappar bort mig själv ibland och jag kan börja tvivla på mig själv utan någon egentlig anledning. Panikattackerna har jag hittills inte behövt ta en strid med, jag hoppas jag är stark nog att hålla tillbaka känslorna och ta vid ytterligare lugn för att undvika att hamna så långt nere, den tiden är sen länge förbi!

Jag förstår att det är så här mitt liv kommer vara, ibland kommer jag bli tvungen att göra val som kanske inte är bekvämt kortsiktigt men bäst för mig själv långsiktigt och det kommer ta en stor del av min ork och kraft till allt annat. I någon annans fall hade förmodligen inte det behövt bli som för mig, men då jag är skör och värdesätter allt jag får och har i livet blir det lätt lite för tufft. 

Just nu kan jag inte påstå att jag svävar på de rosa molnen och inte heller ligger jag och krälar på botten, jag är någonstans mitt emellan och det är ganska okej, i alla fall sålänge vägen jag har framför mig är någorlunda fin att gå längs. Den biten jag ser framför mig är slät och rak, solen skiner och det är bara att börja gå! 

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0