Gamla årets sist dag

Nytt år, nya förväntningar, nya krav, nya möjligheter. Jag hade inga konkreta löften förra året, bara en önskan om att jag skulle vara stark och modig nog att bli en mjukare person som vågar visa människor hur mycket jag tycker om dom och att våga ge andra mer utrymme och även lyfta andra människor. Jag är på god väg, det har kostat en del har jag dock märkt, när man visr sig som snäll och godhjärtad kan man ofta bli trampad på och sårad. 
 
Jag är en människa med mycket känslor, en HSP, highly sensitive person (högkänslig person) vilket innebär att känslor jag har är extremt starka, egentligen kan vi göra det enkelt och sätta ett extra ord framför varje känsla för att föklara, exempelvis blir jag extremt glad istället för glad, extremt ledsen istället för bara ledsen osv, jag ser andra människor jag möter genom beteende och känslor, inte utseende och känner därför inte igen människor vid ett andra eller tredje möte, jag kan således heller inte säga vad denne hade för kläder på sig, för jag såg aldrig det, jag såg kroppsspråket, jag såg ögonen och jag hörde känslan i rösten. 
 
När man är så här som person är det lätt att bli sårad och därför bygger man troligtvis ofta upp en mur gentemot andra för att inte bli sårad då det gör så fruktansvärt ont eftersom känslorna man har till nära är så extremt starka. Behovet av att allt är som vanligt och att allt är bra är väldigt viktigt. 
 
Jag valde förra året att mjukna, att släppa på min hårda mur, att ta en risk att låta mig älska andra människor för att sen låta dom såra mig. Oavsett om det gör ondare när det gör ont är det värt varenda minut av smärta i hjärtat, för att på riktigt kunna känna känslan av tillit till andra människor och att älska dom är en enorm lättnad och frihet för själen. Mina relationer är idag väldigt ärliga och äkta, det finns inget utrymme för bitterhet längre, det finns ingen anledning att skärma av någon eller vara hård och orättvis. 
 
Det är först när man släpper fasaden och vågar känna och visa känslor man blir resekterad och älskad på ett helt annat sätt än när man har en hårdare ton. 
 
Det här året ska jag fokusera på att hålla mig på samma nivå som nu, jag ska hålla ett lugn inom mig samtidigt som jag kommer vara otroligt glad och energisk, jag kommer driva mina projekt med kärlek och passion och jag kommer se till att mina nära är trygga och vet hur mycket de är värda, det är nämligen fantastiska människor jag har att göra med!
 
Vänner, gott nytt år, jag älskar er!
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0