Vad jag värdesätter

Jag älskar mitt jobb! Vad som gör att jag tycker så mycket om att få vara på Konsum är självklart, nämligen den gemenskap vi som personal har, att vi har frihet under eget ansvar och inte minst våra kunder. När man kan räkna upp flera saker som är mer än bra med jobbet, ja, då måste man väl toktrivas?
 
Jag blir gång på gång påmind om att det jag gör på jobbet faktiskt är omtyckt av både kunder och mina kollegor, jag har tappat räkningen på hur många gånger jag blivit så glad av både kundernas och kollegornas feedback att det gör hela min dag (vi hade inventering igår kväll och inte ens då klararde jag av att räkna ordentligt ;) )!
 
När jag fick vara med om mina "första motgångar" (jag vill inte kalla det gå in i väggen, bli sjuk eller bli dålig, för i slutändan så är det en erfarenhet som enbart kommer vara positiv för mig) för ett år sedan rekomenderade sjukvården mig en sjukskrivning från mitt jobb, så har varit hela resan fram till nu. Mitt svar har alltid varit "aldrig, jag gör det inte!" Varför skulle jag någonsin ta ifrån mig själv det som ger mig energi och glädje i vardagen? Jag ska erkänna att det inte alltid är så lätt att gå till jobbet, inte heller att sitta i kassan ibland, men det har inte med jobbet i sig att göra, det har med mig själv att göra. 
 
Sen den dagen jag förstod att det var panik-ångest jag hade och inte en nära-döden-upplevelse har jag varit öppen och ärlig om det med mina kollegor, jag har aldrig begärt att dom ska förstå eller behandla mig på att särskilt sätt, men dom har ändå alltid visat mig respekt, alltid stöttat mig, aldrig ifrågasatt, men viktigast av allt, alltid fått mig att känna mig som "välkommen hem", för det var precis så han sa med en kram, min chef, morgonen efter allt startade. 
 
Det är precis så det känns, som hemma!
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0