Kaffepaus

Just tagit en paus ute på balkongen, givetvis har jag en kopp svart kaffe i näven och några riskakor att äta. Dagens stora utmaning tänkte jag skulle bli att tvätta alla fönster här hemma, det är något jag gör alldeles för sällan men uppskattar så mycket när det är gjort, lite som att rensa i garderoben, om jag ska jämföra med något menar jag! ;)

Imorgon är det dags igen, stallet och hästarna! Jag har längtat hela veckan som gått och varit lycklig som ett litet barn varje gång jag fått berätta för någon att jag faktiskt börjat rida, för första gången i mitt liv. Det ger ett lugn att vara tillsammans med hästarna där på gården, det känns som min egen fristad, som om det är mitt ställe att få vila, att vara ifred och glömma vardagen. Det är känslan av att åka och göra något som är bara för mig själv och ingen annan, egoistisk och något så otroligt skönt, jag trivs och det gör mig lugnare i vardagen att få koppla av och samla energi där.

Kaffet vart just slut och jag antar att jag lär spara några riskakor till senare ikväll, så det är väl bara att bita ihop och fortsätta med att städa nu när fönstren faktiskt är färdiga!




(Är lite stolt över min fina orkidé, jag har verkligen lyckats, 13 fina blommor har nu slagit ut!)


Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0