Rallylydnad

Igår drog en vän med mig till Valbo för att testa på rallylydnad, det var riktigt roligt att få testa på för både mig och Kenna, så roligt att jag faktiskt tror att jag har hittat "våran grej". Jag har hela tiden känt att jag vill träna med Kenna, jag skulle även gärna vilja tävla med henne om det är så att det skulle gå bra men har aldrig riktigt vetat vad vi ska göra. Agility har inte varit lockande för oss eftersom att det är mycker hopp vilket inte Kenna är en hejare på, tycker hon är lite klumpig lilltjejen min. Wenja däremot, henne tog jag till agilitybanan ofta förut, hon tyckte det var superkul men det gick absolut inte att ha henne lös då hon är en jakthund och älskar allt vad fåglar och annat vilt heter!
 
En annan glad nyhet vad gäller Kenna är att jag inte tror hon har varken foderallergi eller någon annan allergi, däremot så verkar det som om hon inte tål frolic. Hon har nu ätit allt möjligt i någon veckas tid och hon har inte blivit sämre för det, dock undviker jag dock att prova ge henne frolic, för det var när jag använde frolic som hundgodis innan hon blev som sämst. Jag hoppas att jag tror rätt, det skulle verkligen vara skönt, men vi låter tiden utvisa det!
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0