Självsprickor

Sprickor i hälarna brukar jag få varje vinter. De blir djupa och gör så jävla ont. Det är jobbigt att gå på foten när man varit stilla ett tag. I år har även mina fingrar visat en tendens till att göra detsamma. Jag har nu en djup spricka i en tummen och en mindre djup i den andre. Man är helt handikappad utan tummar kan jag säga. Värst är det när man på jobbet ska plocka varor och öppna en kartong och den råkat skära ner i det redan öppna såret. Smärta!

Nu letar jag febrilt botemedel för dessa jäkla sprickor. Några säger smörja med salva å på med plåster, några att man ska köpa speciella plåster, andra att man ska använda försvarets hudsalva. Men hör och häpna; vissa säger att man ska kissa på sprickan och sedan tvätta bort det. Jag tror dom säger så för att se om någon går på det så dom sedan kan skratta och säga "lättlurad!!!"

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Morsan

Stackars dig!! Hoppas du hittar nå¨t som hjälper. <3

2013-01-23 @ 19:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0