Prioriteringar...

Idag är det vilodag från gymmet igen. Molanders råkade vara på TVn när jag slog på den. Om det är en serie eller film vet jag faktiskt inte, men huvudpersonen, en man, känner jag igen mig i på en liten del. Han slits nämligen i från alla håll och kanter. Man undrar hur tiden ska räcka och hur man ska prioritera. Hur ska man göra för att flest ska bli nöjd och ingen ska bli ledsen?
 
Jag har ett jobb som är näst intill full tid, utöver det har jag en otroligt kärleksfull sambo och två hundar jag vill prioritera mest på min fritid. Utöver det vill jag ha tid att laga god, hälsosam mat och även spendera tid på gymmet tillsammans med närmaste vännerna mina. Sen är det helg, antingen jobbar jag eller så är jag med familjen eller tar en välförtjänt sovmorgon. 
 
Det är få tillfällen jag får tid till att komma iväg och umgås med alla som vill att jag ska kika förbi. Jag mår inte bra över det och känner ganska stor press. Men jag måste vara ärlig mot mig själv och alla andra. Tiden är knapp när man har ett fast jobb och ett hem att sköta. Det är svårt att få tiden att räcka till som sagt.
 
Samtidigt så vill jag även säga att ni är alla välkomna hit på en kopp svart en kväll eller så om ni har vägarna förbi. Kasta iväg ett SMS och jag slår på kaffepannan så ses vi!
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0