Ett halvår med panikångest

Dagarna bara springer iväg, jag förstår inte hur jag ska hinna med att ta vara på tiden, allt går som på räls, runtiner, vardag, glädje, sorg, livet i sin helhet! Jag är glad, nöjd och tacksam för att jag har ett sånt liv, men ibland är det för lätt att glömma vem man är, att glömma hur bra jag egentligen har det och att jag är väldigt lycklig lottad. 
 
En tanke som slog mig idag var att jag levt med panikångest i över ett halvår nu, det var alltså ett halvår sedan jag besökte min läkare för första gången efter en fruktansvärd panikångestattack. När vi ändå är inne på det ämnet kan jag säga att jag än idag får panik ibland, jag får ångest vid ett flertal tillfällen, men det är under kontroll och det går i perioder. Men det som är viktigt att tänka på och som jag alltid nämner till andra när jag pratar om min ångest är att jag är lycklig, jag mår bra, jag har massor av stöd och personer, som kanske inte riktigt förstår men som visar respekt och accepterar att det är såhär och att jag klarar mig jättebra. Det kanske låter lite konstigt, men ibland känner jag att det var bättre det hände mig än någon annan, för jag verkar ha styrkan att klara av det, jag har en sån pass vilja och styrka att gå till jobbet även fast jag har en jättetuff natt/morgon och jag glömmer aldrig vid de tillfällena hur stolt jag är att jag gjorde det!
 
Jag har precis börja läsa en bok jag fick på jobbet om depression/ångest/utmattning, den verkar jättebra. Om jag kan rekomendera den vet jag såklart inte än, men hittills är den jättebra! Karin Isberg - Vägar till välmående.
 
Nu när semestertiderna är slut återgår jag till mina normala arbetstider, vilket innebär att vi får tid till att börja gymma igen, andra dagen idag, och precis innan vi skulle till gymmet fick jag nå fnatt och skulle absolut gå in på ICA, precis bakom hörnet och köpa minimorötter & massa nyttiga grönsaker till ikväll/imorgonbitti, så nu ska jag bara hitta på något att göra av avocadon och zucchinin jag fick med mig hem! 
 
Nu är det dags att läsa lite och sen sova, länge! Imorgon är jag nämligen ledig och har ingenting bokat förrän kl 15! 
 
 
 
 
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Christer

ICA reklam för minimorötter på din blogg... Det känns ju så där :)

Svar: Haha, Ja, du har en poäng där, men vad gör man inte när klockan är halv tio och man ska ha något snabbt att äta efter gymmet, då får man trots allt ändå tacka ICA MAXI för att dom har öppet. Annars är det alltid Konsum som gäller, alltid! :)
Skogsberg

2013-08-14 @ 09:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0