En kär vän

Jag har en helt otrolig vänskap med en helt otrolig människa, en fantastisk person. En person jag tidigare varit periodare med. Med perdioare menar jag att vi under tider varit med varandra dag som natt, för att låta den vänskapen övergå i flera dagars, för att inte säga veckors tystnad och irritation. Vi har behandlat varandra med kärlek, med respekt, med tålamod, men även med avund och distans. Vi är så lika, men ändå så olika, vi är inte menade att gå ihop, men samtidigt är det så otroligt rätt. Det har varit en vänskap balanserad på en väldigt svag lina, linan har brustit gång på gång och jag har inte alltid stått upp för oss, jag har inte alltid försvarat dig, jag har inte tidigare sett dig med de ögonen jag ser dig idag, men jag har ändå alltid kämpat för vår vänskap.
 
Idag är situationen helt annorlunda, du är i mina ögon en helt annan människa, men fortfarande en kär vän som jag känner så väl och som jag har så roligt tillsammans med. Jag kommer alltid stötta dig, jag kommer alltid stå vid din sida, jag kommer alltid att försvara dig och jag vill aldrig svika dig, någonsin. Jag är idag så glad att jag har dig, jag är så glad att jag vet att jag kan lita på dig, att du kan lita på mig, jag är glad att få vara din vän och det på riktigt! Det har inte varit lätt att kämpa oss igenom allt gammalt som varit, men väl igenom så står jag här så mycket starkare och säkrare på vår relation, just för att jag vet att jag kommer ge den allt jag kan. 
 
Carolina, du är en jättefin vän, en så otroligt begåvad tjej som vuxit så otroligt mycket, på helt egen hand! Du är klok och rolig, samtidigt så stark och kan så lätt att sprida glädje! Jag är jätteglad att få vara en del av allt det, för det ger så mycket possitiv energi. Tack!
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0