Styrka

Sitter just med en stor kopp kaffe i handen och försöker samtidigt hitta massa träningstips på styrketräning man kan göra hemma. Det finns massor av tips där ute och jag har tänkt jag sätta ihop ett litet "program" jag kan köra varje gång jag vart ute och sprungit. Det ska inte behöva vara så mycket och så länge, utan bara ett avslut på en bra joggingrunda.

På tal om joggingrunda och styrka så var jag som sagt ut igår kväll och tog mig en runda. Jag brukar alltid ha Kenna med mig, men har nu på slutet trott att det blir lite för ofta och för snabbt för hennes små korta ben, så jag har beslutat att ge gammelWenja en chans till och kanske köra varannan gång. Wenja har börjat tycka det är roligt tror jag, så när jag och Kenna stod på bron färdig att dra tittade Wenja på mig som om jag vorde världens största svikare. Då insåg jag att om jag inte tog henne med skulle jag få springa med dåligt samvete och det skulle inte gå bra, så jag tog henne med också. Riktigt jobbig runda blev det, varmt och kvavt till att börja med, det verkade Wenja också tycka med tanke på att jag i princip släpade henne runt hela varvet. Jag kom ändå hem glad och lycklig, för jag hade lite bättre tid än vanligt!
Jag avslutade då joggingpasset med lite armhävningar och andra styrkeövningar, så idag har jag faktiskt lite träningsvärk, SKÖNT!
(Edit: Min jakt på sidor är nu slut, jag har hittat den absolut bästa, kolla in: http://gymglam.se/.

-9,5
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0