Känsligt ämne

Ja, egentligen är det väl det. Jag tycker att det är fel att klaga på att arbetsförmedlingen inte ger folk jobb, att polisen ger fortkörningsböter istället för att lösa mord samt att det ibland sker misstag inom vården. Naturligtvis är det ju inte bra. Men jag väljer att istället se det som att det är otroligt bra att vi har människor som frivilligt valt att jobba med att ta hand om oss övriga medmänniskor. Jag väljer att inte vara den person som är egoistisk och tror att att alla andra ska rädda min situation. Jag är en egen människa, jag har ett eget ansvar över mitt egna liv. Nej, arbetsförmedlingens jobb är inte att söka jobb åt dig. Det ska jag göra själv. Jobbcoatchen öppnar inga dörrar i arbetslösheten, men hjälper de som vill ha stöd, råd och hjälp med att söka de jobb som finns idag. 
 
Jag väljer att vara helt övertygad om att merparten av de personer som jobbar i ett yrke var man hjälper andra människor gör vad de kan för att göra det bästa. 
 
Vi är alla människor med fel och brister naturligtvis, det kommer nog aldrig gå att komma undan. Men att faktiskt ge så otroligt mycket skit till de som vill hjälpa, det väljer jag att se som egoistiskt och tråkigt. 
 
Jag är egentligen bara less å höra allt negativt nu. 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: morsan

Jag blir stolt när jag kan förstå att "liten blivit stor" och en MYCKET SJÄLVSTÄNDIG OCH ÖDMJUK PERSON!!
BRA inlägg!

2012-12-06 @ 22:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0