Berg- och dalbana

Vilken dag det har varit! Det känns för det första som om hela den här dagen är två dagar, skitkonstig känsla, har aldrig känt den förr. Jag tror det beror på att:

Dagen började sisådär rent känslomässigt. Jag visste inte alls hur jag skulle må eller känna. Mina skor från Therese och Frode hade kommit och jag skulle till Konsum och hämta dom. Lycka var att få skorna, dock var det annat där som tog mig ganska hårt. Jag kan inte säga något ännu. . .

Kom hem, hela min värld vände och det kändes som om allt var motgångar, jag ville bara gå och sätta mig i hörn. Hade för stunden gått upp för mig en otroligt viktig sak, vilken jag måste ta beslut om hur jag ska göra. Jag vet inte alltså, jag måste sätta min värdighet först. Jag är som sagt värd bättre. Kan inte heller säga vad det handlar om. . .

Jörgen tvingade mig att hjälpa till med städningen. Sagt och gjort, va skönt det kändes när det var klart. Jag tror det var känslan av att jag gjort något med resultat som fick mig att känna lycka. Vi åt äcklig mat och jag är glad för det, då behövde jag ju inte äta så mycket! Haha..

Nu såhär på kvällen har jag tagit ett varmt bad med tända ljus och kall luft från öppna fönstret, jag känner att jag har gått igenom dagen med åtminstone ett bra slut. Jag har gått powerwalk/jogging i 1,2 mil, det behövdes kan jag lova. Sen har jag pratat med syster, det känns skönt att prata med någon som tänker som jag, någon som stöttar och får mig att kämpa med allt! Det känns så skönt att även jag kan peppa henne till saker! :)

Jag och Jörgen har bildat oss planer för framtiden. Hur planerna kommer att hållas får vi se, men än så länge känner jag att jag kan gå all in. Vi tänker nog satsa på det här. Jag kan inte heller berätta vad detta handlar om.

Oh, jag vet att det är frustrerande att läsa om något man inte har en aning om vad det handlar om. Men så är det, viss info är bara till för vissa.

Summan av detta är att just nu känns det ändå okej. Dagen började skit och slutade bra.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0