Rör inte min hundjävel!!!

FAAAAN va arg jag blir.. Jag blir helt jävla fucking galen.. JÄVLA MONGOKOTTAR!!

Vi jobbar på att ha Kenna gå lös, vilket inte är något som helst problem egentligen. Kenna vet vad ett nej är och hon vet även vad "kom" betyder. Vi vill gärna inte gå vid vägen för risken för bilar, så vi väljer hellre att gå inne på gårdarna. Där finns det massor av barn, hundar och vuxna människor. Kenna älskar människor och djur och vill hälsa på alla. Jag säger nej till Kenna och hon lyssnar på mig. Jag visar på ett otroligt tydligt sätt för alla som är runt mig att jag och min valp tränar. ÄNDÅ kommer det jävla käppmongon fram och ska gulla med henne.

Igår gick vi förbli kanske tio barn på ett ställe här i närheten. En vuxen var ute. Jag sa nej till kenna vid varje barn hon försökte hälsa på, vilket den vuxne hörde.. Ändå sätter hon hon sig ner och klappar och matar min hund med pommes utan att be om tillåtelse?? Vafan är det för JÄVLA stil?

Idag ville jag ta steget längre. Kenna ska ligga tills jag sagt något annat. Jag beordnar Kenna att ligga, går därifrån och ropar kom. Kenna kommer. Jag beordrar henne ligga igen springer iväg runt hörnet, väntar ett tag, går tillbaka förbi kenna som fortfarande ligger. Går 20m bakom henne, vänder igen och går förbi, då ropar jag kom och hon följer hur bra som helst. På vägen in beordrar jag henne ligga en port bort, går till min port och stannar där. Då ser man mina grannar komma som bor i samma port som hon ligger 5m ifrån. Bra tänker jag, för då måste hon ligga fast det kommer andra. När Kenna ser mannen och kvinnan börjar och vifta på svansen säger jag "nej, ligg". Det säger jag för att vara tydlig för både Kenna och de som kommer. Men den DUMME JÄVELN kallar på Kenna och sätter sej ner för att gosa med henne.. HUR FAN TÄNKER HON??????? JAG TRÄNAR JU FÖR FAN MED HUNDEN, LÅT DEN VARA!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kallar på Kenna, som kommer direkt, går in och blir helt jävla fucking galen på folk som inte fattar att man ska ge fan i andras hundar, speciellt om dom är under träning..

AAAARRRRRRGGG!!!!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0