Wenja kan inte gå

Så fort jag tar på Wenja reflexväst, sele eller något annat som täcker ryggen blir hon helt plötsligt orörlig. Hon kan inte gå en meter utan står helt stilla och bara tittar sig omkring. Men så fort vi kommit ut så är det helt plötsligt inget problem!

Vi har vart på valbo (läs Hööks) idag och jag har inhandlat en flytväst till Kenna, som hon ska ha när hon blir stor vill säga. Kostade enbart 129:- vilket det helt klart var värt. Kollade in på djurmagasinet och såg att man fick ge över 300:- för en o då var den jätteliten... Den jag köpte klarar mellan 10-25 kg, vilket precis täcker båda våra hundar. Kenna kommer vid vuxen ålder att väga runt 10-12kg och Wenja väger någonstans mellan 22-24 kg. Så den blev perfekt. Dock kunde Wenja inte gå när det var dags att testa den. efter 20 minuter gav jag upp och tog av henne den, hon stod som en staty.. Hehe!


(mobilkamera)

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0