Vilken jävla dag!

Tänka sig, jag, Sara och Henry, vi har eld i baken kan man säga. Mest jag om jag ska vara ärlig... Vi är ofta ute på äventyr och ibland blir det precis som vi tänkt oss, ibland inte. Idag inte..

Thomas ringer mitt i sovandes stund, klockan är tio. Vi har tydligen bråttom att köpa en kamera på Media Markt, jag lovar att på tio minuter har jag duschat och gjort mig ordning. Sagt och gjort, klockan tio över sitter vi i hans volvo.

Sara ringer och frågar om vi inte ska ta en lunch på IKEA, bra, ja det blir skitbra eftersom Media Markt och Ikea ligger på samma ställe. Jag handlade kameran, träffade Sara utanför. Vi tog oss till Gävle först för att byta en grej på biltema. På väg tillbaka till valbo, till maten, till vårt mål börjar bilen lägga av. Jag känner att sätesvärmen i baksätet på bilen börjar bli jäkligt varmt och funderar för några sekunder om det verkligen finns sätesvärme i bak på bilar som är lite äldre?! Nej det gör det nog inte, men jäklar vad varmt det blev.

Väl framme i Valbo börjar sätet ryka. Sara är i panik och jag rycker Henry ur bilen. Nu kommer den explodera tänkte vi. Så jäkla rädda var vi. Bilen började aldrig brinna, men nära var det fick vi reda på efter att ha tittat och tydligen så var det batteriet under sätet som var lite för stort och satt man på det började det bränna i sätet. Vi fick ta Christers bil istället.

Sara hade ju en tid att passa och jäklar alltså. Vi hann aldrig äta lunch, men vi blev en stol rikare på Ikea. Stressigt blev det där inne, nästan så vi sprang på alla vi såg. Väl i snabbkassan var det "stickprov". Amen vafan, det tog oss tid och mer och mer stressade blev vi. Vi hoppade över att lämna av mig hemma för att vi skulle hinna. Väl framme var vi tjugo minuter för tidiga... Haha, tänka sig att inget blir som man tänkt sig.

Vi avslutade ändå dagen, hela och rena på ett litet mysigt fik i storvik med världens kanske godaste räkmacka.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Sara

hahahahaha! jag säger då det! Det luktar bränd hannabak i min bil fortfarande. ;)

2010-09-24 @ 20:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0