2010

Ohoj, tänk att 2010 är slut nu. Jag har hunnit med en hel del under året faktiskt. Jag började förra nyårsafton hemma hos Olle och Karin, vi åt gott, Wenja var med och jag och Karin gjorde någon form av nyårlöfte, fast mer som en stort papper som skulle ge oss pepp. Inga konkreta löften alltså, utan bara ett papper att sätta på kylen. På mitt papper hade jag med saker som: Ta körkort, träna mer, spara ut mina naglar, skaffa bil och skaffa mig systemkamera. Vissa saker har jag ju fixat, andra inte. Därför är det nog bra med många nyårslöften, för något litet borde ju i alla fall bli verklighet.

Mitt bloggår såg följande ut:

Januari var en såndär månad med mycket känslor, allt var upp och ner, fram och tillbaka. Mycket hade med körkortet att göra. Jag hade nämligen teoriprov den 21 och uppkörning den 22. Jag hade fått bytt från bästa körskoleläraren till den sämsta och kände att jag inte kunde klara det. Men det gjorde jag! Allt på första fösöket.
Jag var mycket med Linda, Linda och Andriette som jag för övrigt saknar till tusen. Jag tänker ofta på er, kan vi ses snart igen?:) Jag svor även på att jag skulle skaffa hund när vi flyttade till större lägenhet.

Feberuari var månaden jag fick en OS-mössa av mamma och började dela ut reklam i forsbacka. Jag fyllde år och fick massa fina presenter. Alexandra var en person jag var otroligt mycket med, hon fick dela min glada och arga sidor. Jag saknar Alexandra. Under februari månad tog jag en hel del många fikor med Sara i väntan på att Henry skulle komma ut. Det händer nog kanske inte igen, Sara har sagt att denna gång blir det inte mycket skräpmat/fika alls.

I mars delade jag fortfarande ut reklam, hur jag orkade vet jag inte? Jo då det vet jag, för nu hade jag börjat få med mig folk som hjälpte mig dela ut. Tilde satt i vagnen och Carro tog wenja! Jag delade med mig av recept på konstiga ansiktsmasker med laxermedel i som jag själv aldrig har testat. Henry kom till världen den lille sötnosen! :) Morgonkaffet kunde jag avnjuta framför datorn på uteplatsen. Värmen började komma sakta men säkert! Vi sålde våra skinnsoffor och köpte en divansoffa som är så jäkla otorligt skön.



I april ville jag inget hellre än att bara flytta, jag ville bo större och kunna ha en till hund. Konsum kom att bli den arbetsplats jag alltid skulle vilja jobba på. Jag och Carro var otroligt mycket med varandra under denna månad. Vi delade så mycket tillsammans. Jag älskar dig Carro.
Jag fortsatte dela ut reklam i Forsbacka, samtidigt som jag städade en gång i veckan på ProInfo och hade praktik på konsum. I april började jag även cykla med Wenja. Det höll i sig i några veckor, men sen var det kört.

Den första maj fyllde mitt hjärta år. Det var även månaden som vi förändrade mest i vårt vardagsrum i lilla ettan. Dock hade vi bara en liten TV, så det såg lite futtigt ut om man säger så. Jag köpte studentklänning och började bli stressad inför studenten. På konsum fick jag börja göra mina första smörgåstårtor.
Min första tripp till Stockholm med Carro i Thomas bil för att hämta Nellie blev en ganska lärorik resa. Det var mycket trafik, men håller man sig till skyltar så funkar det bra!
I maj drog också världens bråk igång mellan mig och en vän. Tråkigt, men allt är löst och ur världen nu!



I Juni fick jag min första systemkamera och jag tog studenten. Gissa om jag var lycklig! Äntligen var allt skit slut och jag fick börja sommarjobba på konsum. Mycket folk i butiken var det under midsommar. Allt flöt på i vanlig takt.



I Juli köpte jag min fotoskrivare och började skriva ut bilder till tavlor. Jag gjorde även en kalender för augusti till Carro och Thomas. Jag och Carro tog vår första tripp med systemkamerorna en natt inne i Gävle. Vi blev nöjda med korten men rädda för det som fanns i mörkret. Jag intresserade mig för foto ännu mer och Leif var den som fick hjälpa mig!



I Augusti började jag satsa på photoshop. Jag försökte lära mig så mycket som möjligt för att få till bra bilder. Jag insåg även att hos oss spökade det. Dörren öppnades och gick inte att låsa upp mellan varven. En natt var toadörren låst inifrån.... Jag köpte även ny telefon, en sony ericsson x10 mini pro, efter att den jag hade innan fick vattenskada. För första gången i mitt liv träffade jag min morbror, lika så var det för mamma. Vi hade myskväll på stranden med gitarr och sång.

september fick Henry börja känna på hur det var att ha faster som barnvakt på kontoret. Det gick superbra och vi började lära känna varandra på riktigt. Vi var hos Sara och Christer en helg och plockade massor med svamp. Mysigt hade vi allt! Jag tog mina första porträttbilder, vilka blev på Karin och även några på Carro. Photoshop blev min bästa vän eftersom jag fick en bok om hur man gör av min älskling.
Jag sydde en hundbädd till Wenja som nu ligger på vår balkong och blir till is.



I Oktober tog jag och sara en heldag på stan med foto och handling. Vi åkte sedan hem till henne och jag sov över. Vi hade en supermysig helg. Jag och Carro började vika tapetpåsar och fota vatten. Superkul! Jag började lära mig redigering i photoshop på riktigt.
Jag ocg mamma åkte till Teo och lämnade svamp och fick massa god mat!
Wenja fick bli modell många gånger under mitt fotande.

November delade jag mycket med Henry. Var barnvakt ofta på kontoret och hade ibland med mig kameran så jag kunde ta lite kort och fixa med redigering på Saras dator. Jag och Henry tog många ganska långa promenader på stan i Sandviken. Första snön kom och jag och Carro tog kamerorna ner till vattnet för att fota. Vi flyttade in i vår nya lägenhet och jag testade jobba på coop extra. Det blev kaos och älskade Karin och Carro räddade mig med lite lips och dricka vilket gjorde jag att jag kräktes halva natten.



I december blev jag med Iphone. Sen dess har den telefonen blivit en del av mitt liv. Haha! Vi firade jul i Stocksbo hos Sara och Christer och jag började jobba på kontoret med intervjuer. Olle, Evelina och Johan började hälsa på oss allt mer och vi hade superkul tillsammans. Evelina har jag ju inte sett på flera år och jag har verkligen saknat henne otroligt!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0