Fronda - Körkort

usch, va trött jag är.. Igår skrev jag in mig på körskolan för en intensivutbildning i körkort. I Januari, eventuellt Februari beräknas jag få körkort om allt går som det ska och jag pluggar utav bara fan! otrorligt skönt faktiskt, men inte så roligt när man slår upp böckerna och inser att det är såååå mycket mer än vad man trott?! Vad är skillnad på buss och bil? Viktskillnad på lätt och tung lastbil? Visserligen har jag suttit nu i över en timme och pluggat in lite sånt. Så nu ska jag in på stadskörningen, vilken jag redan har läst en gång, men det räcker inte. Det är ju bara att räkna ut med lillfingret att jag inte kan lära mig genom att bara läsa en gång..

Innan jag slog upp den här boken trodde jag på fullaste allvar att jag ens inte skulle behöva en bok, hur fan kunde jag tro det? För nu när jag har en, inser jag att jag hade inte klarat mig utan den. Åhh, är det bara såhär svårt för  mig eller för alla?

Men jag ska kämpa, jag ska orka. För det kostar verkligen och jag tänker inte slösa bort pengarna nu. Allt är ju bokat nu.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0