Fronda - Klassresa

För flerbilder och bilder på personerna som var med kolla andris blogg!





































































Vi började med att gå till Ica för att handla, sammanlagt en summa på 700:- ungefär till tågresan beräknat på 3 personer, blev lite sallader, klasskaka, godis, tidning, godis, allt. Sen på tågresan dit, vilken var en och en halv timme började vi käka sallad och godis, jag undrar om inte tanten som sat vi vårt bort tyckte vi var jobbiga.
Aja, väl framme i Järvsö tog vi bussen i en minut för att komma till det jag kallar vår stuga, vilket egentligen var ett nybyggt vandrarhem, jättefint. Vi bytte om till myskläder och kollade på tv.
Sen blev det mat på kondis, blev en biff för mig med potatisgratäng. Mums.
Sen blev det bastu, ha huvudvärk och snacka lite med Izza.

Dagen efter åkte vi på mässa, först en föreläsning på två timmar, vilken var hur bra som helst, men jag kjunde inte hålla mina ögon öppna. Sen lunch, fika, fika fika, hur mycket äta som helst! Det röda ni ser att jag druckit, det är inte blod eller saft utan jättegott te! Mormors frukt-te.  Sen hörde vi lite om egetföretagande och om sensoriska minnet tror jag! Ganska intressant.

Så, en kortfattad dag, vi hade hur kul som helst!
Tack,
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0