Tidig morgon

Skulle man lugnt kunna kalla de, jag minns fortfarande mina första ord när jag vaknade. "Helvete, inte än -.-" Visst, det var jobbigt att kliva upp, och sen när jag kom hem skulle jag egetligen ha vaknat! Jobbigt, men lönsamt. Jag trivs, måste jag säga. Är på ett dagis / skola och sköter om deras plantor och sätter ut nya, vattnar och sår gräs och sånt shit. Jag & pappa, för lika, men ädå, de fungerar :') Kanske ska detta kunna lösa alla problem som vi haft pappa. Ja visst!

Fått arbetskläder idag! Låna var de första jag tänkte, men när vi klev in i en affär fick jag något panik, jag vet att det är svindyrt med såna skor och byxor, så min första tanke var att jag trodde pappa var tvungen att betala :O, men så var ej fallet, utan de gjorde Peab. Så nu har jag fått gratis byxor, skor och ett skärp. Ligger nog på en kostnad på 3000 kr. Plus att jag får 12 % extra på löningen. Semesterkassa ;) Yes, jag trivs. Hade jag bara pluggat en annan linje, ( bygg, teknik eller natur ) hade jag fårr ännu mer lön. Men vafan, jag jobbar mindre än en halv vecka och tjänar lugnt över 1500. Jag klagar då inte alls jag inte!

Saknar min älskade sötnos nå så otroligt. De blir så konstigt att vara ifrån honom, men vi ses, redan imorgon igen. han åker till sin farmor och spenderar en dag där för att jobba med ved och massa shit. Pengar för oss, hur bra som helst! Snart ska vi förlova oss baby, jag längtar så :) <3 
 
Glasögon ska jag kosta på mig för de pengar jag får. Men precis som vanligt känns de så weard, för jag har alltid tänkt såhär: "Jag vill inte spendera pengarna på en enda sak, utan gärna flera" Yes, och så blir det! Godis och bjuda andra kottar på mat och sånt. som om de vore bättre? Så nu ska de fan bli brillor ;) ^^, 
 
Ska kila iväg, hade finast. Jag finns för er, alltid <3

v  Hanna Skogsberg Hjärta Jörgen Jonsson  v

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0