Jag borde avsky mig själv

Den som säger att den är 100% nöjd med sitt liv skulle med högsta sannolikhet ljuga rätt rejält. Saken är den att vi alla mår bra, OCH vi mår dåligt, det handlar bara om att vi mår bra och dåligt över olika saker, vi är dessutom i full färd med att försöka göra oss av med det som får oss att må dåligt över oss själva, så pass mycket att vi glömmer det som vi uppskattar med oss själva. Det vi heller inte tänker på när vi jagar lyckan är att vi kommer faktiskt ALDRIG vara nöjda! Det finns ingen idé med att jaga ett ständigt bra liv, för det kommer inte hända, för när vi gjort något åt det som vi stör oss på dyker bara ytterligare en grej upp att störa sig på och försöka lösa. 

Ta mig själv som exempel; jag är tjock! Jag kanske skulle tycka illa om att vara tjock, jag skulle kanske kämpa några år eller så med att gå ner i vikt och tro mig vara lycklig, eftersom min övervikt kanske fick mig att må dåligt. MEN, och här ett stort men, när jag väl gjort mig av med det problemet så skulle jag troligtvis ändå inte vara nöjd, för då skulle jag hata den hud som blev eller kanske känna att mina bröst inte längre ser lika bra ut, så då är det nästa sak jag vill förändra, och så fortsätter det, tills jag börjar få rynkor och vill få bort dom, osv. Jag skulle alltid komma att jaga mer lycka och aldrig vara nöjd med mig själv. 

Skulle jag som gammal se tillbaka på mig själv så skulle jag inte förstå varför jag höll på som jag gjorde, jag såg ju rätt bra ut ändå och jag hade det rätt bra, men mycket vill ha mer och det är vad som är felet med oss människor, vi fokuserar fel. Vi fokuserar på det dåliga istället för det bra vi har och är. 

Jag älskar mig själv istället, någon annan kanske inte gör det, någon tycker troligtvis att jag är tjock och det borde jag göra något åt, medan någon annan älskar mig för att jag är den jag vill vara, så något ideal finns egentligen inte, utan det är bara något vi väljer att se och göra upp själva. 

Det här är jag, jag trivs med det, för jag förstår att om jag ständigt ska jaga efter något bättre så kommer jag glömma bort allt det bra jag har i livet, jag kommer glömma bort att uppskatta mig själv och mina fina sidor som är bra många fler än mina dåliga. Jag kan givetvis komma på mig själv att vilja förändra mitt liv en aning, men jag är inte intresserad av en ständig jakt på att vara någon jag inte är. 

Jag älskar mig själv för den jag är som person och så som jag ser ut, det har tagit mig väldigt långt och det är jag tacksam och glad för. 

Så jag tänker att det handlar om att acceptera att vi mår dåligt över saker, för det gör alla, vi kommer inte ifrån det utan vi byter bara ut det mot andra saker att må dåligt över när vi ständigt jagar lycka. Dessutom missar vi värdefull tid av att andas ut och bara vara glada och tillfreds istället! Vi borde satsa mer på våra fördelar och bli ännu bättre på dom, för det är våra fördelar vi utstrålar och det är dom som vi är, så det är dom vi borde jaga istället, ett bättre jag baserat på våra fördelar istället för nackdelar! Det blir så mycket positivare då. 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Robban

❤️❤️❤️

2018-03-16 @ 05:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0