Be om ursäkt!!

Om, eller i mitt fall är det nog bättre att säga när vi hamnar i ett bråk eller diskussion med en annan människa och resultatet blir i någon form av negativitet är det alltid viktigt att släppa på sin stolthet och be om ursäkt.

Det spelar ingen roll hur mycket jag själv anser att jag har rätt till något eller att jag inte menade det som hände, känner motparten sig sårad skall man alltid be om ursäkt. Du får aldrig glömma att du faktiskt inte ursäktar din åsikt eller din personlighet, utan bara ditt sätt att framföra din tanke på ett lite klumpigt sätt. 

Att säga förlåt till någon är inte samma sak som att säga att man ger sig eller att man hade fel, det är ett sätt att visa den andra personen att du bryr dig om dennes känslor och att du är värdesätter er relation mer än din vilja att för allt i världen ha rätt om något. 

Det är starkt att säga förlåt, det är ett av alla våra sätt att visa att även om vi ryker ihop ibland så tycker vi om och respekterar varandra så pass att vi släpper vår stolthet. Det är en fin typ av komplimang tycker jag! 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med! Att man ber om ursäkt betyder ju inte att man ser sig besegrad, svag eller att man har ändrat åsikt utan kan/är istället en bekräftelse på att man observerat att den/dom berörda i en situation, säg i en konflikt, mår dåligt, blir sårad, eller blir ledsen... Men ibland hatar jag när personer ursäktar sig själva eller ber om förlåtelse. För ibland, mer sällan än ofta lyckligtvis, handlar ursäkten inte om att de observerat och är ledsna över att de andra berörda av situationen mår dåligt. Istället blir ursäkten en något självisk handling endast gjord för att minska den egna ångesten och för att du själv ska må bättre... Det blir ganska uppenbart när människor upprepar att såra andra i liknande situationer de tidigare bett om ursäkt för...

God Fortsättning! Saknar dig!! ❤

2016-01-11 @ 14:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0