Självförtroende

Jag älskar människor med bra självförtroende och god självkännedom, de tenderar ofta att älska sina medmänniskor utan att någonsin tvivla på sitt eget värde.

Det är viktigt för oss själva att älska och respektera både oss själva och de vi har runt om oss och precis som allt annat så börjar allt med oss själva. Hur ska vi kunna ge när vi inte har något att ge? 

Jag är en typsik "funderare" men är säkert inte långt ifrån någon annan, hur är jag, vad vill jag åstadkomma och vad är viktigt för mig? Allt i mitt liv handlar i första hand alltid om mig själv, varför skulle jag ens tänka en tanke på göra något som är bra för någon annan men illa för mig? Resultatet av det skulle bli att jag inte värdesätter mig själv nog för att själv må bra och mår jag inte bra kommer jag således inte kunna ge något överhuvudtaget. 

Det är aldrig okej att sätta sig själv åt sidan för något eller någon annan, säger din känsla en sak så är det så, om inte för någon annan så för dig! Ingen kan någonsin säga att du känner fel eller att du överdriver, går du med på de påståendena tillåter du dig själv att trampa på dina egna känslor. Känns det, finns det! 

Jag är otroligt stolt över mig själv, att jag vågar ge mig själv utrymme och att jag vågar tro på mig själv, jag litar på min egen känsla mycket mer än innan och det har enbart gjort mig gott, för jag vet mitt eget värde och jag vet att jag är bra precis som jag är, men om jag inte tillåter mig själv att vara mig själv blir jag självklart osäker på  vem som är jag och så även de runt om mig. 

Fokuset under sommaren har varit att lita på mig själv med andra ord, att bygga ett självsäkert jag som aldrig tvivlar på mina egna känslor. 

Ingen kan någonsin ha så rätt om dig, som du själv!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0