förvånad..

Människor förvånar ofta mig. Deras sätt att för allt i världen äga rätt att såra andra gör mig ledsen och besviken, vem är jag eller du att fatta ett beslut om att göra någon annan illa?

De finns där och hur mycket jag än önskar något annat kan jag inte välja bort dessa människor helt från mitt liv. Jag kommer ständigt få stå ut med människor vars uppgift i livet är att få sin lilla röst hörd och sina små handlingar sedda, till vilket pris som helst. 

Det gäller att vara stark i den värld vi lever i idag, den är hård och långt ifrån rättvis men den blir vad vi väljer att göra den till och den kommer levas på det sätt vi väljer att se på den. 

Vi bör göra kloka val när vi väljer vilka människor vi låter göra ett intryck på oss samt vilka vi väljer att dra lärdom ifrån. Ibland kan människorna som förvånar mig trots att bidra med en glad känsla om att jag har valt helt rätt i mitt liv. Jag har valt att slå läger med de som är underbara och dra lärdom av de som suger andras energi, för även om det är helt oförståeligt så kan jag ändå när jag träffat människor som dessa förstå varför det är kaos i världen. 

När du träffar en människa som sliter för mycket på dig bör du bara blunda och tänka att du är glad att du inte är hon! 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0