I mitt hjärta

Att välja hur man ser på saker är en styrka, att vända något negativt till positivt och att aldrig sluta kämpa för det man tror på är att vara driven. Under en tid har jag slitit med att rädda livet på en häst som varit hotad om slakt sen en tid tillbaka. Jag blev fort till ett vi och tillsammans har vi sett till att hästen får ett liv nere i Skåne. Vi har samlat in pengar till en frakt som kostar tusenlappar, vi har hittat ett hem fullt med kärlek och vi har hittat en person som både hämtat och kommer köra hästen vidare till skåne imorgon. Är det inte underbart? Att det finns människor som ställer upp, som kämpar och som inte ger upp, oavsett om det krävs både pengar och att ta ledigt från jobbet. 

Det känns så stort, att vara en del av att rädda någon, att se vad som händer med människor när en insats verkligen behövs och att veta vilken makt ett tillsammans kan innebära. 

Jag är otroligt glad! Tack alla som bidragit med en slant! Tack till dig som tar dig an hästen och tack till dig som hämtat, har henne hos dig över natten för att sen köra virade till skåne efter natten. Ni är guld värda!



Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Christina på Phenix Gården

:) Det är en ära att kunna hjälpa ett djur i nöd.. Detta är helt underbart att så många mäniskor har visat sig ha hjärtat på rätta stället. I dagens samhälle, undrar man ofta om såna här mäniskor finns mer än en själv... Att bli bevisad att det faktiskt gör detta, ger ett hopp om mänskligheten..
Tack själv fina Hanna för at du gjort vad du kunnat för att rädda Lady Belle, o att jag o andra fått va med o hjälpa till... Idag kommer hon ner till mig på Phenix Gården där hon får ha det lugnt o gott, sen får tiden utvisa om hon stannar i min familjeflock eller hon får ett nytt kärlekshem.. En sak är säker, o hon är aldrig mer slakthotad!!! Tack alla inblandade! <3 <3 <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0