Dagens tankar

Ett hälsosamt djurhållningssätt är det allra viktigaste för mig när tänker på hur man bör planera kring djur och dess sätt att leva. Jag utgår alltid efter min egen förmåga samt att anpassa individens behov, jag förstår vikten i att på ett varsamt och skonsamt sätt sköta om både djur och natur. Kristina har lärt mig att tänka rätt och ta bättre beslut. I skrivande stund sitter jag och tar en fika vid stallbacken någonstans i Gävle, här kvittrar fåglar, hästarna vilar efter betet och Kenna ligger vid min sida och spanar ut över det lugna och det otroligt trygga. 

Här värnar vi om djuren som bor här, då menar jag alla djur, de skall skötas efter sin beskaffenhet och de ska förbi gamla och friska. Jag lägger stor fokus i sammanhållningen bland människorna som finner sig plats, de ska känna sig trygga här och de ska veta att här finns ingen plats för att gå bakom någon annans rygg och inte heller gömmer sig onda ord om någon inom stallets väggar. Här tar vi hand om varandra och vi delar med oss av vad vi har och vad vi kan, det bygger upp en stabil och gemensam bild på djurhållningen som finns. Vi respekterar varandra och är öppna för varandras ord, vi peppar och stöttar varandra! 

Vinsten är lika enkel som självklar, vi har lärt oss massor av varandra och är flera erfarenheter rikare. Den som vågar lyssna på andra skall även finna nya och bättre vägar att gå och att våga släppa fasaden om att vara störst, bäst och vackrast har visat sig vara mer lönsamt! 

Här har det aldrig handlat om att välja människorna som kommer, utan det har handlat om att välkomna dem med respekt och kärlek, deras idéer har tagit oss till en ny nivå och ett bättre stallteam får jobba länge för, att tro att gemensamskap och respekt växer på träd är att vandra i blindo. Öppna ögonen och se verkligheten, så ska du se att du blir en lyckligare människa och folk omkring dig kommer respektera dig utan hat.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0