Snart 24

Om jag skulle leva tills jag blir 100 år så har jag snart levt en fjärdedel av mitt liv, jag har inte levt på det bästa sättet jag kunnat men jag har gjort det utan att ångra ett endaste beslut. Att jag kan säga så beror enbart på en sak och det är att jag idag är väldigt nöjd över den person jag blivit. Utan alla dumheter, smartheter och icke så kloka val här i livet har jag ändå tagit mig fram, jag har kämpat och slitit och jag har aldrig ångrat. 
 
Det senaste året har varit ett stort år, all fokus har varit på mig själv och det som jag behöver i mitt liv för att må bra. Jag har blivit tusen gånger bättre på att sätta ner foten när gränsen är nådd och jag har lärt mig att på ett vettigt sätt stå upp för mina egna värderingar. 
 
Om jag ska komma någonstans här i livet lär jag blunda när det gör ont och andas när luften tar slut, jag måste kämpa vidare och jag kan inte stanna upp. Oavsett om andra menar att jag vill lite för mycket så kan det inte hjälpas, utan egen utveckling mår jag helt enkelt inte bra. Jag är inte skapt för att följa mönster och anpassa mig efter andra blint. För mig är glädje en synonym till utveckling och något som jag inte klarar mig utan. Att begränsa mig eller att tvinga in stopp i mitt liv gör inte att jag lägger av, utan snarare mig mer frustrerad. 
 
Det här året kommer det fortfarande ligga fokus på mig själv, jag kommer definitivt inte låta någon ens prova köra över mig. Negativa människor är inte välkomna i mitt liv nå mer, jag kommer direkt att backa undan den typen av förhållande till andra människor. 
 
Den grunden jag har av människor är mer än gott nog för mig, jag älskar er och ni är helt fantastiska!
 
Att stötta är att hjälpa till att skotta fram vägen tillsammans, inte att gräva för min genom att skotta fram din egen, vi ses i snön!
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0