Vikten av självtillit

Under sommaren har jag hunnit fundera mycket om och kring mig själv som person, hur jag är och hur folk är mot mig, jag har blivit bättre på att uppskatta de som bryr sig om mig och vill mig väl, samtidigt som jag blivit mer trygg i mig själv och funnit djupare vänskap i de relationer jag redan har. Min tidigare osäkerhet till mig själv och min rätt till att både tycka och inte tycka har försvunnit och jag står på mig på ett helt annat sätt nu än tidigare. Jag är lite mer sansad.

Många gånger jag påtalat vikten av att stå på sig, att inte låta sig själv bli överkörd eller att våga säga emot, jag kan dock inte riktigt påstå att jag levt upp till det själv alla gånger faktiskt (många, inte alla!), vid flertal tillfällen har jag backat i osäkerhet, jag har vissa gånger varit rädd att förlora de nära ifall jag tycker annorlunda som dom samtidigt som jag vissa gånger kan känna att jag borde visat mer omtanke till mina nära. Jag har inte litat på mig själv alla gånger, jag borde ha gjort det och jag borde ha lyssnat på mig själv när sunda förnuftet sa ifrån. 

Gång på gång har jag bevisat för mig själv att om jag bara vågar lita på mig själv och min intuition så kommer det gå vägen för mig. Det är således viktigare att lita på mig själv än andras ord och det har inte alltid varit självklart! 

Jag måste få säga att jag är väldigt tacksam att ha de personer runt om mig som får mig att våga chansa och som stöttar och trycker på när det gått lite trögt, det finns inget viktigare än att ha människor runt om sig som ger energi. Jag är helt fast i tron om att det är människorna runt om dig som formar dig till den du är, med andra ord "what you give is what you get", "lika barn leka bäst" eller varför inte; "man blir som man umgås". 

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0