Tystnad

Över en månad med total tystnad. Har det någonsin hänt här sedan 2007 då jag faktiskt startade bloggen frågar jag mig själv. Eftersom jag ändå frågar mig själv kan jag väl ge mig den stora äran att svara mig själv när jag ändå håller på; nej, det har inte hänt, inte förrän nu.

Vad är egentligen tanken med att ha den här bloggen? Ibörjan handlade det mest om att vara tidig med att ha det som alla andra har, att skriva dagbok online och gnälla över livets hårda tonårsliv. Bloggen tog fart (det gjorde dock inte läsarstatistiken) och kom att bli mitt sätt att få visa vad jag såg genom kameralinsen när intresset var som allra störst. Det bästa med bloggen har hittills ändå varit då jag kraschade totalt och fick panikångest blandat med generaliserad ångest, jag mådde fruktansvärt dåligt och hade då bloggen som en bank att lagra känslor och tankar i, både som utkast och publicerade inlägg. Den tiden är ju förbi nu, det värsta är över och jag får inte dessa hemska attacker något mer, så hur ska jag nu använda bloggen på bästa sätt? Hur ska jag dra nytta av den?

Någon form av dagbok vill jag inte det ska bli, jag äter, sover, jobbar, är i stallet, tränar hundar och trycker in pauser däremellan. Något mer gör jag faktiskt inte.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0