Jag skäms

Isis säger dom, visst är det hemskt? Eller det här med ryska ubåtar och för att inte tala om spice, det är ju också jättehemskt. Man klagar och tycker synd om de som drabbas, man grubblar och tänker att världen är hemsk och orättvist och man rycks med i någon form av negativ spiral. Ofta, nästan varje dag får jag höra en kommentar om något som hänt i världen som är hemskt, någon är mördad eller så är det krig någon annanstans. "Visst är det hemskt?" säger dom alltid till mig, varpå jag alltid svarar "ja, visst är det förjävligt, vad ska man göra?!", men ska jag vara ärlig vet jag inte ens vad isis är eller om ens stavat rätt på ordet, jag fattar inte det här med ryska ubåtar och skämtbilder på kungen som är ute och hjälper till att jaga dom, men det säger jag ju såklart aldrig, det skulle få mig att verka oallmänbildad och gömd under en sten. 
 
Men om nu sanningen ska fram om mig så är det en av mina största svagheter som människa, men också det som gör mig mest levande. Jag bryr mig inte för ett öre om vad tidningar skriver, om vad nyheterna visar för inslag eller vad som händer i andra delar av världen. Jag är egoistisk, jag bryr mig om det jag kan förändra själv i min närhet, om det jag tycker om, det som gör mig lycklig och det som får mig själv att må bra. 
 
Som jag ser det finns det absolut ingen som helst anledningen för mig att veta vad som händer på ställen där jag inte är, jag är inte och jag vill inte vara påverkad av negativ smörja som händer i världen. Jag får ingenting gjort med det, förutom att tycka synd om de som illa berörs av eländet. Jag förstår absolut inte alls vad jag skulle kunna tjäna på att läsa om allt hemskt tidningarna skriver. 
 
Egentligen är det inte det att jag inte vill läsa det och förstå vad alla pratar om, utan bara det att ingenting får mig att bli intresserad av omvärlden och vad som händer i den. Dock tror jag ändå som sagt att det gör mig mer levande, mer positiv och gladare än de som ständigt oroas och funderar lite för mycket. 
 
Ja, jag skäms över att vara så dåligt allmänbildad. Jag är bra på annat.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag hänger inte heller med i allt sånt där. Jag kan rubrikerna i princip, men mer ingående än så är det knappt. :)

2014-10-22 @ 18:34:55
Postat av: Sussie

Jag hänger inte heller med i allt sånt där. Jag kan rubrikerna i princip, men mer ingående än så är det knappt. :)

2014-10-22 @ 18:34:57
Postat av: Sussie

Jag hänger inte heller med i allt sånt där. Jag kan rubrikerna i princip, men mer ingående än så är det knappt. :)

2014-10-22 @ 18:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0