Tid

Nu är det dags för mig att sätta stopp ett tag, att stanna upp och ta det lugnt men inte minst att säga nej.

Just nu har jag allt för mycket på gång, jag vill som vanligt mer än vad tiden rymmer och vad jag själv orkar med. Sen några veckor tillbaka har jag börjat ägnat stora delar av min lediga tid i stallet, jag älskar att vara där, jag prioriterar att vara där, jag vill vara där, även om det så blir sex timmar de dagar jag är där så är tiden så knapp att jag inte riktigt får nog ändå. Mest tror jag det beror på att det är just det här som jag behöver, för jag mår så otroligt bra just nu.

Den senaste tiden skulle jag kunna sammanfatta som en målning av en studsboll, det är så jag känt mig, flängt hit och dit, försökt att få in allt annat också, jag vill ju ändå någonstans att jag ska ha lika mycket tid till allt annat också, precis som innan jag började vara i stallet. Ärligt så finns det faktiskt inte tid till det längre, jag kommer i fortsättningen att prioritera det som får mig att må bra och det jag vill
göra. Jag vill rida, jag vill mocka skit, olja in sadlar, packa hösäckar och kramas med hästar, jag kommer lägga mer tid till det och mindre tid till annat.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0