Det som betyder något

För mig är det viktigt att att alltid försöka mitt bästa samt att inte ge upp, att varken lämna något åt slumpen eller sätta något utom säkerhet. Det gäller även frågor som rör mig själv och mitt eget liv. Aldrig någonsin skulle jag idag låta mig trampas på och inte heller skulle jag utsätta mig för något som kan komma att kosta mer än vad det smakat. Jag vet att jag är grunden till muren av människor jag byggt upp runt om mig och den muren har en grund byggd av respekt gentemot mig själv och tillit till andra.

När jag haft såna dagar att livet känns helt underbart och att jag har verkligen fina människor runt om mig tänker jag många gånger att det kanske beror på att jag i mitt liv valt att ha de bästa med mig på resan.

Jag skulle i dagens läge faktiskt inte utsätta mig för att sitta i samma båt som någon med en dålig bild av mig. Man blir som dom man umgås med har jag hört och visst påverkas man allt av andras tankar, råkar de vara negativa så råkar du oftast också hamna i en negativ tankebana, tråkigt men något jag kan styrka då jag själv påverkas otroligt lätt av hur andra människor tänker och agerar (glöm inte att påverka har absolut inte samma innebörd som att hålla med...). LP

För att må bra och tänka bra om både sig själv och andra är det alltså viktigt att sätta sig själv i första hand, att se till att få sina behov i en relation tillgodosedda.. När jag själv är glad och lycklig är jag förmodligen en bättre vän!











Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0