Mix&Go

Jag har verkligen tagit vår blender Mix&Go på orden. Jag kan gott och väl tänka mig att de har roligt åt mig på jobbet när jag kommer inrusande med en hallonsmoothie i högsta hugg, nästan (jajamän, jag är inte alls klar i huvudet vid den tiden) redo för en arbetsdag. Jag tror inte "hon som jag går och pratar med" hurrar, hon har nämligen förklarat för mig vikten av att ta det lite lugnt och att jag måste dra ner på tempot, men jag ska vara ärlig här, det kommer aldrig bli bättre! Varför? -Jo, för att det verkar inte spela någon roll hur tidigt jag kliver upp, oavsett vad klockan visar så är det alltid för kort tid när det är dags för frukost och jag prioriterar verkligen allt annat framför en lugn frukoststund. Som tur är har jag i allafall sen flera veckor tillbaka fått in en vana att göra en enkel smoothie varje morgon, så att slänge ihop den går på 2minuter, när den är färdig drar jag på mig skorna och tar med min frukost på väg till jobbet. Galen! 
 
Recept på en snabb morgonsmoothie är i alla fall följande:
200G Kvarg
100G Lätt, vaniljyoghurt
100G Hallon (Här kan man ha i vad man vill för bär, blåbär, mango, jordgubbar etc..)
1 MSK Psylliumförskal (Bara om man hinner vill säga, oftast hoppas jag faktiskt över. 
Hoppar man över psylliumförskalen så ligger denna stadiga och mättande frukost på 218kcal (268kcal med psylliumfrön). 
 
Gör man som jag skrivit blir det en ganska tjock "massa", den går att dricka, men vill man ha mer flytande som går ännu lättare att dricka kan man ta mindre kvarg och mer yoghurt såklart, men, då minskar man proteinmängen och det är ju jättebra med protein om man vill behålla muskler och bli av med fett. 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0