Att vara en tjock-tv.

Jag är som en gammal TV (jag vet vad du tänker; "Aha, TJOCK-TV", men det var inte riktigt så jag menade....).
 
Det finns en on/off knapp, en volymknapp och en byta-kanal-knapp men inget stand by-läge. Oftast står TVn på, den bara tuggar och tuggar hela tiden, matar ut information, lite högre när det är reklam, men oftast i vanlig ljudnivå. Ibland är det drama, ibland komedi och kanske oftast en helt vanlig reality-serie som visas varje dag klocken 17.30 utan någon speciell handling, men den ändå så fruktansvärt sevärt, på senare tiden verkar sporten ha blivit en hit, nästan så det finns en egen sportkanal!
 
Anledningen till att jag poängterade att TVn vi pratar om är gammal är just det att det finns en on/off knapp men inget stand by-läge. Jag fungerar exakt likadant, antingen kör jag fullt ut, gör det jag ska och helst lite till på helst så kort tid som möjligt, eller så stänger jag av helt, det blir helt svart. Myrornas krig visas allt för sällan, det finns varken tid eller ork till det. Myrornas krig skulle annars kunna vara ett fint mellanläge, en tv som är på, som fungerar, visar två fäger men matar inte ur sig allt vad den har och förmår, men ändå inte är av. Lagom, precis som det ska vara. Landet lagom. Landet jante.
 
Ibland funderar jag om det kanske kan vara negativt att vara en on/off person med 95% on & 5%off eller om det kanske skulle vara bättre att vara 100% myrornas krig? Ofta leder tankarna till att det spelar ändå ingen roll, för jag har inte förmåga att ändra hela min personlighet och sätt att vara, men ibland tänker jag ändå steget längre och ger mig fan på att man har förmåga att ändra den man är, väldigt sällan tänker jag vidare här (men det händer) och ställer mig så fråga; "att är det värt att försöka?". Till 100% av dessa tillfällena tänker jag alltid att nej, jag är en glad och nöjd tjocktv i mina bästa år, just nu är det min tid att vara on till 95% med lite hög ljudnivå emellanåt och 5%off då och då. Om några år kanske det ändrar sig, platt-tvns tid kanske kommer till mig, myrornas krig kanske försvinner totalt, det kanske ersätts med en liten röd lampa som indikerar att stand by-läget är igång, helt tyst och svart blir det inte förrän det blir ett påtvingat strömavbrott och man inser då att Tvn, ja, den är aldrig riktigt av, men den surrar så där lugnt och skönt mest hela tiden, helt lagom, i samma ljudvolym, med lagom mängd av alla tv-program och så lite skrikande reklam som möjligt. 
 
Men just nu är det helt okej att vara en tjock-tv med en helt egen sportkanal!
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0