Nu kör vi va?

Det känns inte roligt att skriva på bloggen när man inte riktigt känner att det går framåt, med framåt så tänker jag på träning och då framför allt motivation till träning. Sen sex veckor tillbaka har jag varit motivationslös vad gäller hälsan, jag har helt tappat orken och min energi ligger långt ner under jorden. Med tanke på att det blir kallare och kallare ute så förstår jag att för varje dag kommer det bli svårare att gräva upp den, så bäst vore det egentligen att börja redan med detsamma! 
 
Men, hur gör man? Hur tar man sig i kragen och ger sig fan på att nu ska jag inte sluta? Jag antar att det är målsättning som gäller, små delmål med träningen, antingen viktnedgång, muskelmasseökning eller varför inte ett distansmål? Lite beroende på vad man är ute efter. Det här med mål har aldrig varit min grej, visserligen har jag ju aldrig testat heller, jag antar att jag är för rädd att misslyckas.
 
Nu när jag sitter här och ser på det jag skrivit så inser jag vad mitt problem skulle kunna vara, jag vill vara bäst på alla delarna! Jag vill klara alla delarna, direkt! Men, så fort det kommer något annat ivägen som kräver min uppmärksamhet och energi så kommer allt ikapp, med det menar jag att träna inte möjligtvis alltid måste betyda att man gör det 5 dagar i veckan och satsar på personbästa varje dag, det behöver inte heller betyda att man äter enbart kvarg med frysta hallon eller att hela livet hänger runt träning och hälsa. Eller ja, det blir nog snarare en ohälsa av den problematiken som jag bevisligen lever med. 
 
Ja ni förstår ju, stora problem i en enkel människas liv. Att lära sig vad balans betyder på riktigt är inte en dans på rosor. Nu måste Miss allt eller ingenting skärpa sig och bli sådär lagom som de flesta andra, då löser sig säkert alla problem, men hur jag tar mig dit, ja, det är fortfarande en bra fråga. Jag kan ju alltid börja med att hälla ut det som är kvar i min sista PepsiMax-burk och ersätta den med ett stort glas citrus-kallvatten!
 
Vi startar nu!
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0