Smoothie

När jag tog fram min gamla blender från skåpet här för några dagar sen (gjorde en ananasslush, jättegott var det!) insåg jag varför den stått där så länge utan att jag använt den, ungefär lite som när man hittar ett klädesplagg som man alltid använde förr, men inte kan förstå varför det ligger längst in i garderoben, tills man tar på sig det och inser att det är ett litet irriterande hål någonstans, eller att en knapp fattas. Lite så var det som sagt med min blender, den är hel, men mixar bara det som är längst ned i kannan, vilket resulterat i att man måste ta bort hela kannan, skaka, vända upp och ner och sedan köra i gång igen, flera gånger. Den liksom orkar inte, inte jag heller.
 
Jag och Jörgen köpte idag alltså en ny blender. Egentligen ville jag ha en stavmixer eftersom jag fått lite avsmak för blenders efter den där ananastjofräsen. Men, Jörgen ville verkligen ha en ändå eftersom den vi hittade var så cool och händig. Så vi köpte den, jättebra var den, perfekt för oss som är två. Man mixar nämligen direkt ner i en (det ingår två stycken!!) made to go-mugg mugg med tillhörande lock. PERFEKT! 
 
Idag gjorde vi en varsin smoothie, yoghurt, kvarg, blåbär, hallon och psylliumfrön hade jag i min, Jörgen hade även i mango i sin! Både två var jättegoda. 
 
 
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0