Semesterdag 4

Sovmorgon, precis som vanligt. Men nu har det börjat gå för långt, mina dygn börjar vända sig helt känner jag. Klockan är nämligen i skrivande stund 02.00 på natten och vi har precis kommit innanför dörren här hemma, har spenderat en del av natten på gymmet, men tro det eller ej, vi var inte ensamma där! Två andra glada, entusiastiska träningsmänniskor var också där. Jag har ingen aning om när dom gick, men när vi lämnade lokalen så var vi i alla fall ensamma. Det är skönt, som ett bevis på något sätt, ett bevis på att man slutat bry sig i andra, att man slutat vara rädd att andra ska kolla på en, att man slutat bry sig om andra än sig själv helt enkelt. Det gick jättebra idag, kunde öka på både vikter och ha lite tyngre inställning på maskinerna än tidigare, jag tror helt enkelt det lönar sig att ta ut en vilodag då och då! 
 
Förresten, det var nu över ett helt år sen jag hade ledigt i 4 dagar i rad, det är ju helt ofattbart, men så skönt. Jag är verligen en sann semesterfirare, njuter och tar dagarna lite som dom kommer och missbrukar min rätt till semester till 100%. Jobbet försöker jag koppla bort, jag till och med lät bli att fronta i charkhyllorna när jag gick in idag, det är nästan värt en liten stjärna i kanten för det! Den ni!
 
Här hemma är det ommöblering som gäller i vardagsrummet, expedithyllan ska ut, in ska en billyhylla (vi tyckte expediten var för djup och rörig), vi ska även göra ett skrivbord av en enkel bänkskina och sätta en tavellist över med någon form av ljus riktat nedåt, kanske ledlist eller någon form av spotar. Dock får det vänta, IKEA har ju stängt i två dagar! Trök-IKEA.. 
 
Carro drar till hälsingland över helgen, så jag passade på å kika över mitt i packningen, blev bjuden på glass (med ett hemodlat smultron på) och gókaffe! Mums!
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0