4 mil på cykel!

Jag har gjort det igen! Fast att det var mycket motvind och lite regn så förbättrade jag tiden och hade mer ork i de tyngasta och längsta backarna än tidigare. DET ÄR SÅ JÄKLA SKÖNT! Jisses vad jag har lyckats redan nu! Jag är så lycklig att jag kunnat öka massor på gymmet i vikter och ha jobbigare program på löpbandet också. Igår provade jag något som förmodligen kommer bli en ny hit, "bergsklättring", körde på i strax över en kvart och löpbandet bara ökade och ökade på branten. Har nog aldrig svettats så mycket som då, Jörgen var helt säker på att jag sköljt ansiktet med vatten utan att torka av det, men ikke!
 
Idag har jag haft en vecka semester, alltså är det dag sju. 3 hela veckor återstår! Jag längtar massor efter Konsum och brukar titt som tätt kika in bara för att handla lite kvarg eller bär till smoothies, trots att vi har flera påsar i frysen och några burkar i kylen. Svårt att släppa? -Ja!
 
Grillat hos mamma & pappa idag, jättegott! Men, nu blir det inge mer grillat på ett tag, jag måste skärpa mig, det är inte jättenyttigt med bea, smör på majskolven och vitlöksdressing, det måste liksom få vara stopp nu för ett tag, annars känns det inte helt 100 att träna faktiskt. 
 
Jag glömde skriva igår att jag gjorde en riktig klassiker! Jag lade nämligen min plånbok på biltaket och åkte sedan iväg. Jag ser i backspegeln hur det flyger en mobiltelefon, samt bankkort ur den. Allt klarade sig, alltså ingen skada skedd, trots att mobilen låg en bit ut på asfalten! Jag har gjort det misstaget förr, men då hade jag ingen supersnabb bil, utan min lilla micra, och hade då turen att en kvinna blinkade å hade sig bakom mig mitt i Sandviken, jag blev så jävla irriterad, fattade inte vad jag gjorde för fel, körde jag för sakta eller vad var det frågan om? Men nej då, väl framme vid rödljuset kliver hon ur bilen sin och springer fram till mig, sträcker sig efter plånboken på taket och ger genom rutan. Det finns så många fina människor där ute, det gäller att ta vara dem! Jag är henne evigt tacksam, det sparade mig massor av pengar och framför allt tid!
 
Väder idag: Sol, moln, blåst & Regn. En riktigt varm dag.
 
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0