Ernst far med osanningar

Ernst ljuger, eller far med lite osanningar i alla fall.. Jag har hans egen kalender här hemma och vid varje månad står det ett litet påstående, ett citat. Jag tror han hade dåligt med tid för Augusti månad och tänkte nog inte riktigt igenom sina tankar. 
 
"I resan från barn till vuxen är det den som är
först som förlorar"
- Ernst Kirchteiger kalender 2013
 
I det flesta fall ja, men ett barn som inte har alla förutsättningar som det flesta av oss, ett barn som inte vuxit upp i ett kärleksfullt hem, ett barn som blivit behandlat respeklöst, ett barn som rent av blivit trasig anser jag har vunnit när hen kommit så långt att hen blivit vuxen. Att vara vuxen innebär för mig att inse värdet av andra männiksor & djur, att förstå att världen är inte rättvis men alla kan göra sitt bästa för att få det så bra som möjligt, att man själv är ansvarig för sitt eget liv och sitt eget mående, att man ska vara tacksam för den hjälp man faktiskt får, att man inte ska kräva något av en annan individ och inte heller skämmas för sin egen framgång och lycka i livet. Ett barn som gått från att vara trasig och sårad till att vara vuxen och förstå sitt eget värde som person är den människa som enligt mig gjort den största vinsten i livet och det är något man ska vara stolt över.
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0