Tapeter

Men nu var det väl längesen jag gav några av mina kloka ord här sist. Som vanligt så är det tiden som spökar! Nu såhär i början på året så har jobbet flutit på bra, jag känner att jag nu är i fas och har otroligt mycket energi att ge igen. Det var värre med det under slutet av förra året nämligen! Under veckan som varit har vi nu passat på att ordna ett helt nytt sovrum. Tidigare var det så fult så inga ord kan beskriva det egentligen. En mörk fondvägg och övriga väggar som var riktigt blåa, lite mörka sådär samt en ännu blåare bård på den blå tapeten var det som ställde till det från början.. Målaren som var här å satte upp de dessutom slitna tapeterna måste ha skrattat i smyg när han gjorde "jobbet".

Med persiennerna neddragna och stängd sovrumsdörr har vi gömt undan allt det fula. Eftersom tapeterna såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig-och-ingen-kom så har vi absolut inte heller haft lust att inreda något där inne. En hundsäng, träningscykel, tv-bänk full i repor samt en golvfläkt från ingen-vet-när med ton av damm i har varit våra finaste inredningsdetaljer. Ja, det säger väl en hel del va? Men nu har vi ändrat på det!

Av en slump så kikade vi in på rusta och hittade fina tapeter för bar en 50-lapp per rulle och kände då att nu är det dags för förändring! Sagt och gjord, tisdag natt halv fyra låg jag i sängen och kunde känna mig nöjd! Nu jävlar var det slut på de fula tapeterna! Äntligen! Nya sängkläder, kuddar, plädar och överkast har vi också köpt, samt en ny matta till vardagsrummet så den gamla kunde få flytta in i sovrummet. Vår otroligt höga säng sänkte vi och jag kan inte annat än att säga att det blev riktigt bra.

Nu väntar jag på helg, då ska jag nämligen kika på och eventuellt börja bygga på en sänggavel och en sängbänk, sen är allt färdigt!

För övrigt så öppnar gymmet på lördag, å då jäklar är det dags! Heja heja heja! Vårruset nästa, efter det blir det tjejmilen!

Det blir ett kanonår det här!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: sara

så fint!!
Tack för ditt sms!! Känner detsamma! Hur ser det ut för dig till veckan?
KRAM!!

2013-01-15 @ 14:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0