Ångest

Ni är inte supermånga som kikar in här (ops, där avslöjade jag min (inte) stora blogg), men ändå några stycken. Jag ska vara ärlig och ge mig till känna. Det är nämligen så att jag gått in i väggen, jag har ångest och har vid tillfällen fått panikångestattacker. Jag förstår att det beror på den perfektionist som bor inom mig, den som tror att jag är den som gör allt bäst själv, inser inte värdet i tid och tar gärna på mig lite för mycket. Jag vill helt enkelt göra så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. För någon vecka sedan sa kroppen min stopp. Jag har känt av att det skulle komma i några månader, men inte alls i närheten på känslan som uppstod för ett par veckor sedan.
 
Jag fattar inte varför det tar emot att skriva varje ord och känna press över att trycka på publicera. Jag skulle aldrig döma någon annan som hade den känslan, men ändå är jag rädd. 
 
Varför är det så svårt att medge när man är sjuk psykiskt, men inte fysiskt? Jag tror att andra människor kommer se mig som svag, eller ännu värre, tycka synd om mig. Jag är absolut inte mer svag än någon annan för att jag har uppförsbacke lite oftare än vanligt, tänk nu på att varje gång jag tar mig upp för den så växer min självkänsla och jag kommer veta mina begränsningar mer exakt. Det gör mig faktiskt till en ganska stark person ändå. Det är inte heller synd om mig. Jag har det otroligt bra med familj och vänner runt om mig som respekterar och älskar mig för den jag faktiskt är och för det jag faktiskt gör. 
 
Aja, jag gör det, jag publicerar..
 
 
 
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Morsan

Det här "rider" du ut och kommer förmodligen ut på "andra" sidan mycket starkare! <3

2013-02-19 @ 23:16:01
Postat av: Sara

Vi finns här. Du är en strong tjej min vän! Kram!!

2013-02-20 @ 19:46:17
Postat av: Syster

Är så stolt av dig!!! Tänk å vara så ung å så reflektert! RESPEKT!

2013-02-20 @ 23:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0